Tresticklans nationalpark
Foto:

Aktuellt

Här hittar du viktig information som berör Tresticklans nationalpark just nu.

• Vägarbeten på väg 2183: Nössemarksvägen, väg 2183 mot Tresticklan söderifrån, kommer att vara påverkad av vägarbeten fram till vintern 2024.

Arbeten görs med att förstärka, bredda och räta ut kurvor på vägen och det kommer tidvis att råda mycket begränsad framkomlighet. I samband med komplexa arbetsmoment stänger Trafikverket av vägen helt under kortare stunder (10–15 minuter).

Under maj och juni kommer den kvarvarande beläggningen att fräsas bort. Med start i juli kommer asfalt läggas på vägen.

Under den här tiden kommer större delar av väg 2183 vara grusväg med ökad risk för störningar i trafiken. Trafik kommer dagtid främst måndagar–torsdagar regleras med hjälp av lots. Reglering med trafikljus kommer fortsätta som tidigare. Läs mer på Trafikverkets webbplats:

Väg 2183, Ed–Nössemark, bärighets- och förstärkningsåtgärder - www.trafikverket.se